Alla inlägg den 4 november 2008

Av Emma - 4 november 2008 22:12

Vad är det som gör att Du fastnar för en teveserie? 

Är du en sån som fastnar för romantik och gull gull, eller är du en sån som gillar action och pang pang? Eller så kanske du vill kolla på rika barn utan problem som tror att de har problem? Eller så vill du kolla på kriminalserier med en massa psykopater. Eller så är du en sån som mig.

Jag säger att jag inte gillar teveserier, men sanningen är att det säger jag bara för att jag inte ska börja titta för börjar jag väl titta så är jag fast sen. Vilken dålig serie det än rör sig om. Har jag sett ett par avsnitt så är jag fast sen. No matte what. Visst jag är riktigt rädd för psykopater, men min rädsla hindrar mig inte från att facineras av dem. Hur de gör för att komma undan, hur de ens kan tänka sådana tankar, hur de döljer det. You name it. Men saken är den att även fast jag har "fobier" så sitter jag där. Och kollar och kollar och kollar. Jag kan inte sluta. Det är som ett gift. Och nu har det även spridit sig ut till mina bloggarceller. Hur ska det här sluta?

Meningen med detta inlägg var att jag skulle skriva den serien jag just nu är beroende av: Prison Break. Det jag gillar med den är att den är så utstuderad. Varje detalj stämmer, verkligen allt! Det finns inte ett enda fel någonstans. Och när jag sitter i min fåtölj och kollar kommer jag ibland på mej själv med att hålla andan. För jag blir nervös... Ska de hinna gräva igen hålet ner till rören i tid? Ska de hinna få ut Lincoln? Och även fast jag sett säsong 1, 2 och halva 3, blir jag lika nervös. Jag vet att de kommer klara sig, jag vet att de kommer ut ur fängelset. Jag har redan sett det. Men endå sitter jag där med hjärtat i halsgropen.. Varje gång


Presentation


Jag ska berätta allt som är värt att veta om Emma (och James)

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är det första gången du läser denna blogg?
 Nej jag har läst den någon gång förut
 Nej, jag har följt den ett tag
 Ja

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards