Alla inlägg under juni 2010

HIM

Av Emma - 28 juni 2010 10:43

Hej igen.


Jag har varit på en konsert som var något nytt, något jag inte upplevt förut. Pier Pressure var namnet på festivalen och den specifika konserten jag syftar på var HIM's spelning. HIM, underbara älskade band! De gjorde ingen stor grej av det hela, inga speciella skämt eller något vidare mellansnack utan HIM var helt enkelt bara BRA. Bra, så bra att jag ville stanna där för evigt, framför scenen, och bara lyssna på Ville Valos vackra ord, framförda av hans, om möjligt, ännu vackrare röst. De är så tekniskt skickliga att saknaden av mellansnack inte gjorde speciellt mycket och ska jag vara ärlig känns hela bandets image mer trovärdig på grund av hur inåtvänd Ville Valo var på scenen. Hade han flugit runt och hoppat hade inte låtarnas budskap kommit till rätta. Hur många skulle vilja hoppa och skutta till "play dead" liksom!? 


HIM hamnar långt upp på listan över de bästa banden jag sett live. Otroligt bra live-band med en underbart snygg sångare. Han måste vara släkt med Johnny Depp på något vänster. De är grymt lika varandra!  


Om du skulle få en chans att hälsa något till Mr Ville Valo, hälsa honom då att han är underbar och att jag älskar honom!

Av Emma - 8 juni 2010 10:17

Grattis till min mamma! Världens bästa. Hon fyller år idag, 45! :D


Idag är en bra dag, jag har fått reda på ett awesome slutbetyg i tyska och mamma fyller år så det blir god middag ikväll och on top of that ska jag äntligen dressyrträna!

thihi!

Hoppas att hon uppskattar sina sma paket hon ska få av oss!!!! :D Jag uppskattade att köpa dem.


Anyway, jag ska nu gå och njuta av att skolan är SLUT igen. Inget mer seriöst jobb kvar nu och jaa. Så jävla underbart!

Av Emma - 7 juni 2010 19:08

jag är klar med hela ettan!


jäklar vad wierd de känns nu. Skolan är avklarad och ja. Nästan alla betyg har jag fått! Whoa. Slut på skolan på 10veckor. Vila, chilla och bada. Rida på ponnyn, festivaler! Hur awesome kommer inte denna sommar bli? Pierpressure, Peace and Love! :D:D i cannot wait!!!


Ses på fläsian på torsdag klassen?

Av Emma - 2 juni 2010 16:55

fysik A, vad ska jag säga. Nu när kursen är slut kan jag se på den med lite kärlek och tänka att "det var nog inte så illa endå" :D Är inte det skönt så vet jag inte!!! :D:D


Anyhow, jag har chillat hela dagen idag. Kollat på en biodling och bara varit. Det är så fruktansvärt underbart att bara koppla bort och bara vara. ;D


Nu är vilan slut dock. Ska snart till Stallet!


see ya!

Presentation


Jag ska berätta allt som är värt att veta om Emma (och James)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är det första gången du läser denna blogg?
 Nej jag har läst den någon gång förut
 Nej, jag har följt den ett tag
 Ja

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards