Alla inlägg under december 2008

Av Emma - 31 december 2008 00:05

rösta rösta rösta rösta på min fråga! Jag vill ha massa röster! 24 till bara ! Kom igen nu!


rösta

   rösta

      rösta

         rösta

            rösta

               rösta

               rösta

               rösta

            rösta

         rösta

      rösta

      rösta

      rösta

         rösta

            rösta

               rösta

               rösta

               rösta

            rösta

         rösta

      rösta

      rösta

      rösta

      rösta

      rösta...  

Av Emma - 30 december 2008 23:01

Jag känner mig lat och en aning tjock... 


Jag har knappt gjort någonting på hela dagen känns det som. Fast egentligen har jag gjort ganska mycket.


Ja, på söndag ska jag och Hannah på hoppkurs hos Maggan! Det ska bli spännande, vi får hoppas att lilla Jackie sköter sig! Annars ska jag bita hene i örat.


Nu vänner har jag inget mer att säga er. Hörs, puss  

Av Emma - 29 december 2008 20:28

Ja jag vet skäms på mig. Jag ska bli bättre nästa år.... Promise ;)

   Happ, vad vill ni veta för något?

   vill ni höra vad jag har för mig på dagarna eller vill ni höra något annat? Det kanske rent av är så att ni vill höra mitt eviga gnäll?

   Men SÄG det då! Jag vill veta vad ni som läser vill höra. Får jag inte veta blir det svårt att skriva dagar som denna då inte mycket dyker upp i mitt huvud!


En sak kan jag ju berätta om bara sådär, utan att veta om ni vill höra eller inte...

Jag vaknade tidigt den morgonen, runt6, kanske strax före. Försökte somna om, men det var omöjligt. Så jag klev upp och duschade. Rakade mig under armarna och på benen. Smörjde in hela mig i cocosluktande body butter och gick upp. La mig i soffan och slog igång teven, scooby doo. Kollade tills det blev reklam, då bytte jag till dexter. Trodde aldrig att jag skulle lyckas sova till det. Jag kunde inte ens kolla på det från början. Men nu somnade jag och sov gott till tre avsnitt dexter. Sen vaknade jag och gick på en promenad, sen målade jag naglarna och kollade på teve tills pappa skjutsade mig till Hannah.

Av Emma - 26 december 2008 17:26

Julen innebär vila, i sin allra högsta grad. Bokläsning med bra musik i soffan, film, mycket te och sms. Men idag bröts friden i mitt hus. Mamma, Ellinor, Elvira och Kjell hade allihopa blivit dåliga och låg och spydde/mådde allmännt dåligt. Kul, tänkte jag och ringde pappa. Han kom och räddade mig. 

   Jag och Bella åkte ut till Birsta och inhandlade lite saker, jag köpte inte det jag åkte dit för att köpa, bummer. Men jag ska ju dit imorrn också så jag har gott om tid på mig.

   Jag ska köpa ett par nya iPod-hörlurar. Och kanske en skiva. Vi får se.

   Nu ska jag ta och äta av min 400g toblerone jag fick i julklapp,

´vi hörs :*  

Av Emma - 22 december 2008 22:22

För mycket kycklingsallad är inte att leka med.

Jag åt för mycket sallad idag och nu vill jag bara spy!

Spy spy spy upp min mage

eller nåt!

Av Emma - 22 december 2008 20:21

Jag håller på att baka julklappar ;) 


Det fick bli Browniemuffins, Otroligt goda.

Man behöver:

 150g smör

 350g mörk choklad

 3dl socker

 2tsk vaniljsocker

 4st ägg

 2½dl mjöl

 1krm salt

Såhär gör man:

Man tar och smälter 200g av chokladen tillsammans med smöret över ett vattenbad.

Sedan rör man i socker och vaniljsocker.

Efter det vispar man i äggen ett i sänder.

Sedan blandar man i mjölet och saltet.

Hacka nu resten av chokladen och häll i den i smeten.

Häll upp smeten i dubbla muffinsformar och grädda på 175 grader i ca 20 minuter.


Låt muffinsen svalna och ät dem tillsammas med mjölk!

Av Emma - 22 december 2008 18:32

Hihi, nu du, är det bestämt! Den 22 Augusti ska vi på Coldplay!

Det kommer bli skitkul! Jag längtar faktiskt, haha lodig jag är, jag längtar till sista helgen på sommarlovet. Haha lodis ;)  

Av Emma - 22 december 2008 18:02

Jag lovade er ett till inlägg igår kväll, men jag orkade verkligen inte, det var jag alldeles för uppjagad och ledsen för.

Jag, och Pappa bråkade, och jag blev väldigt väldigt ledsen. Men han menade inte det han sa. Men det sårade endå. För även om folk säger att de inte menar det de sagt så svider det. Det svider att veta att folk ens kan säga sådana saker till en..

   I vilket fall som helst så ber jag om ursäkt för mitt brutna löfte, det ska inte upprepas.


   Ja, idag har jag varit på skolan, sista dagen för i år. Det var väldigt onödigt om jag ska säga min åsikt. Vi gick dit och var där i 3 timmar sedan gick vi hem. Och vår rektor hade ett sådant dumt tal att jag inte visste om jag skulle skratta eller gråta...

   Han pratade om att nu när särskrivningen av "nivrenaskolan" var åtgärdad (det stod nivrena skolan förut) skulle vi minsann inte behöva skämmas mer. Vi skulle kunna bli lika bra som alla andra skolor. Och detta skulle tydligen lösa alla våra problem, och Nivrenaskolan skulle minsann bli den bästa skolan i Sverige!

   HAHA! skrattade jag då. Yeah Right.


efter skolan så for jag in till Spaze och klippte mitt hår, jag skulle vilja lockigpermanenta det... Eller kanske färga, eller göra någon förändring i alla fall. Men men, så är det att spara ut håret. För nu jäklar ska det bli långt!

    Jag har ridit och när Andreas och Nina kommer hem ska jag baka.


Ikväll får ni en update...

I promise, xoxo

Presentation


Jag ska berätta allt som är värt att veta om Emma (och James)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är det första gången du läser denna blogg?
 Nej jag har läst den någon gång förut
 Nej, jag har följt den ett tag
 Ja

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards