Alla inlägg den 8 juni 2008

Av Emma - 8 juni 2008 21:04

Jag känner mej dålig, Det är ingen som har gjort nåt eller sagt nåt men jag känner mej bara så himla arg på alla hela tiden. (och det är inte PMS) 

Det känns som om jag kommer slå ner den nästa personen som säger något till mej. Nej usch! Men seriöst, jag vill inte vara arg men jag kan inte sluta. Jag vill heller inte vara ledsen, men det är tyvärr inget jag rår över, fick jag bestmma skulle alla skuldkänslor och ledsna tankar, alla ideér om vad jag ska göra med mej själv och all ilska försvinna bort, me tyvärr så kan inte jag bestämma. Tragiskt nog så kommer skuldkänslorna bara bli värre, de ledsna tankarna kommer flyta bort i tårar och ideérna kommer bli verklighet. Ilskan kommer jag som så många gånger förut ta ut över mej själv.  Precis som vanligt då. Allt är som det brukar vara och snart har jag fler sårskorpor att klia bort. 


Av Emma - 8 juni 2008 20:50

Jag har:


(x) snott den här listan från nån

(x) rökt en cigarett

( ) rökt en cigarr

( ) varit hög

( ) varit full

( ) hånglat med någon av samma kön

(x) varit kär

( ) blivit dumpad

(x) dumpat någon

( ) fått sparken

(x) varit i knytnävsslagsmål

(x) rymt hemifrån

(x) haft känslor för någon som inte känt samma sak

( ) blivit arresterad

( ) hånglat med en främling

( ) gått på en blinddejt

(x) ljugit för en kompis

( ) varit kär i en lärare 

( ) varit kåt på en lärare  

(x) skolkat

( ) legat med en medarbetare

(x) sett någon dö

( ) varit kär i en av mina internetkompisar

( ) varit i Kanada

( ) varit i Mexiko

(x) flugit

( ) spytt i en bar

( ) sett en del av mig själv brinna 

(x) ätit sushi

( ) åkt snowboard

( ) crowdsurfat under en konsert

( ) varit i ett våldsamt förhållande 

(x) tagit smärtstillande

(x) saknar någon just nu

(x) legat på rygg och sett molnen flyga förbi

(x) gjort en snöängel

( ) haft ett te-party

(x) byggt ett sandslott

(x)hoppat i en vattenpöl

(x) lekt uppklädd 

(x) hoppat i en lövhög

(x) åkt släde

(x) fuskat när du spelat spel

(x) varit ensam

(x) somnat i skolan/på jobbet

(x) använt ett falskt id

(x) tittat på en solnedgång

( ) varit med i en jordbävning

(x) rört en orm klappat på skansen 

(x) sovit under stjärnorna

(x) blivit kittlad

( ) blivit rånad

(x) blivit missförstådd

( ) tagit hand om ett råddjur/en get

(x) vunnit en tävling

(x) gått mot rött

( ) blivit avstängd från skolan

( ) varit i en bilolycka

(x) haft kramp

(x) känt mig som en utstött 

(x) ätit ett helt glasspaket på en natt

(x) dansat i månljus

(x) hatat mitt utseende - 

(x) varit vittne till ett brott

(x) ifrågasatt mitt hjärta

( ) varit besatt av post-it lappar

( ) gått barfota i lera och pressat leran mellan tårna

(x) varit vilse

(x) varit på andra sidan landet

(x) simmat i havet

(x) känt som om jag håller på att dö

(x) gråtit mig själv till sömns

(x) lekt polis och rånare

(x) sjungt karaoke

(x) betalat för mat med bara mynt

(x) gjort något med mig själv som jag inte borde gjort

(x) busringt

(x) fångat en snöflinga på tungan

(x) dansat i regn

(x) skrivit ett brev till tomten

(x) tittat på solnedgången tillsammans med någon jag bryr mig om

(x) blåst bubblor

( ) gjort upp eld på en strand

( ) förstört en fest

(x) åkt rullskridskor

(x) fått en önskan inslagen

( ) haft sex med en apa

(x) burit pärlor

(x) hoppat från en bro

( ) ätit hund/katt-mat

(x) sagt till en främling att jag älskar honom/henne

( ) kysst en spegel

(x) sjungit i duschen 

(x) drömt att jag gift mig med någon

(x) limmat fast min hand i något

(x) fastnat med tungan i metall

( ) kysst en fisk - varför skulle man?

( ) varit en cheerleader

(x) suttit på ett tak

(x) skrikit så att jag inte fått luft

(x) byggt en kärra

(x) pratat i telefon i mer än sex timmar

(x) stannat uppe hela natten

( ) inte duschat på en vecka

(x) plockat och ätit ett äpple direkt från trädet

(x) klättrat i träd

(x) haft en träkoja

(x) är rädd för att titta på skräckfilm ensam

(x) tror på spöken

( ) burit fula/annorlunda kläder i skolan för att höra vad folk säger

( ) spelat kyckling

(x) blivit puttad i en pool med kläderna på

(x) blivit tillsagd av en främling att du är het

( ) brutit ett ben

( ) fångat en fisk och sen ätit den

(x) fångat en fjäril

(x) skrattat så mycket att jag grät

(x) gråtit så mycket att jag skrattade

(x) fuskat på ett prov

( ) haft en Britney Spears-skiva

(x) glömt någons namn

(x) sovit naken

( ) varit otrogen

(x) gjort något olagligt

(x) kört för fort

( ) druckit mjölk direkt ur förpackningen

( ) klätt mig i kvinnokläder

( ) modifierat denna listan

( ) haft sex med en hamburgare

( ) smakat på grodyngel

(x) varit kär i en kille

( ) varit kär i en tjej

(x) spytt på en buss

( ) lyckats bryta armen två ggr på mindre än ett halvår

(x) lekt pyroman

( ) haft trekant och gillat det

( ) varit beroende av ficklampsbatteri

(x) ätit köttbullar med mos

(x) känt mig elak

( ) lyssnat på mora träsk

( ) somnat på mc donalds

(x) smakat på granbarr

(x) skogsvandrat

(x) badat naken

(x) lyckats välta julgranen

(x) fått en stöt

( ) Gjort bort mig på fyllan någon gång

( ) Gjort lumpen  

( ) gråtit på tunnelbanan - nej men på bussen

( ) haft sex på offentlig plats

(x) pratat med en främling i mer än fem minuter

( ) gett en uteliggare mer än 50 kronor

( ) haft sex i en IKEAsäng

( ) haft sex i en IKEAsäng på ett IKEAvaruhus

( ) drömt att jag haft sex med en vän/flera vänner

( ) kryssat i hela listan 

Av Emma - 8 juni 2008 19:53

Haha, om jag hade sett mej själv förut så skulle jag ha garvat ihjäl mej... 


Jag, Jen, Ooe och Kee hjälpte till med vårt trädgårdsland :)

Det såg nog lagomt normalt ut. Det började med att jag skulle klippa gräset. Då så var det fullt med Prästkrage-knoppar som jag inte kunde klippa bort, så jag var tvungen att gå slalom runt dem med gräsklipparen. Sen så skulle Jen prova, men den var lite tung för henne.

Haha, förlåt men det såg kul ut.

Sen så kom Ooe och Kee. Vi bar säckar med jord från parkeringen upp till vår gräsmatta. Det var det jobbigaste jag gjort på väldigt länge! Men det är väl bara nyttigt för mej... 


Japp nu ska jag gå ner och koka lite pasta och sen ska jag väl kolla på antingen OC (om det är klart) annars blir det Star Wars VI... 


Pussisar <3 

Av Emma - 8 juni 2008 18:08



I never thought I'd die alone
I laughed the loudest who'd have known?
I traced the cord back to the wall
No wonder it was never plugged in at all
I took my time, I hurried up
The choice was mine I didn't think enough
I'm too depressed to go on
You'll be sorry when I'm gone

I never conquered, rarely came
16 just held such better days
Days when I still felt alive
We couldn't wait to get outside
The world was wide, too late to try
The tour was over, We'd survived
I couldnt wait til I got home
To pass the time in my room alone

I never thought I'd die alone
Another six months I'll be unknown
Give all my things to my friends
You'll never set foot in my room again
You'll close it off, board it up
Remember the time I spilled the cup
Of apple juice in the hall
Please tell mom this is not her fault

I never conquered, rarely came
16 just held such better days 
Days when I still felt alive 
We couldn't wait to get outside 
The world was wide, too late to try 
The tour was over, We'd survived 
I couldnt wait til I got home 
To pass the time in my room alone 

I never conquered, rarely came 
Tomorrow just holds such better days 
Days when I can still feel alive 
When I cant wait to get outside 
The world is wide, the time goes by 
The tour is over, I survived 
I can't wait 'til I get home 
To pass the time in my room alone

<3

Av Emma - 8 juni 2008 18:01

GAAAAAH!

OC är inte klart förrän om 6h,

jag klarar inte att vänta så länge!

Jag dör fan snart!


Underhåll mej någon!  


SNÄLLA!!!!  

Av Emma - 8 juni 2008 17:52

Japp, jag vaknade klockan 09.15 och åt frukost. Sen så åkte vi (Jag och Ellinor) till mamma... Med MOPPEN! 


Vi åkte hela vägen hem också, på 45 minuter! Är det sakta eller inte, det är 3 mil dit.


Det var trevligt att träffa alla människor och Ponnien, Hon såg ut att må bra och tjock har hon blivit! Nu håller vi tummarna för att hon håller när vi ska sätta igång henne. Annars vet jag inte vad jag gör!


jaja,

När vi kom fram till mammas hus ringde jag mamma och frågade om det var nåt jag skulle göra, hon sa att jag skulle baka en tårta, så det gjorde jag. Jag använde dethär receptet: (och gott blev det, men lite för sött)


8-10 portioner

175 g vetemjöl
¼ tsk bakpulver
1 tsk bikarbonat
50 g kakaopulver
2 ¼ dl vatten
110 g smör
275 g strösocker
2 ägg, lätt vispade

Fyllning:
40 g smör
50 g florsocker, siktat
40 g mörk blockchoklad
1 tsk vatten

Glasyr:
2 äggvitor
350 g florsocker, siktat
en nypa salt och en nypa vinsyra
4 msk vatten

   1. Smöra två kakformar, 20 cm i diameter, och lägg bakplåtspapper i botten. Sikta samman mjöl, bakpulver och bikarbonat. Rör ut kakaon i vattnet.
2. Rör smöret, tillsätt sockret och vispa tills det är lätt och fluffigt. Vispa ner äggen lite i taget.
3. Vänd ner mjöl och kakaosmeten omväxlande. Fördela smeten i de smörade formarna och grädda i medelvarm ugn, 180ºC, i 45-50 minuter eller tills de känns fasta. Låt dem stå kvar i formarna i 2 minuter och vänd sedan upp dem på ett galler för att svalna.
4. Rör smöret och tillsätt florsockret. Smält chokladen över vattenbad. Vispa ner chokladen i smöret och sockret och använd fyllningen mellan de två kakorna.
5.

Lägg äggvitor, socker, salt, vinsyra och vatten i en stor skål. Ställ skålen över en kastrull med hett vatten och vispa med elvisp tills blandningen är så tjock så att det bildas små toppar. Sprid ut glasyren över kakans översida och sidor. Gör små snurror i glasyren med en kniv och låt stelna.





Av Emma - 8 juni 2008 11:38

Nya skivan Smart Casual är faktiskt riktigt bra! Jag hade inte förväntat mej en sån bra skiva om jag ska vara ärlig. Men ett av spåren "Easy Tiger" har redan kommit ut. I vilket fall, den här skivn är sommrig och väldigt trallvänlig. 


Bästa låten är "Shameless" så om ni bara vill höra en lyssna på antingen den eller  "Give me what I want".


Det här en nog nästan den första bra NYA skivan som jag hört på ett bra tag, inte inräknat "Narrow Stairs" (Death Cab) Det känns bra måste jag säga, det får en att återfå hoppet om att musik kulturen i världen inte är helt död.


Väntar fortfarande med spänning på "The Black Parade is Dead" 

Presentation


Jag ska berätta allt som är värt att veta om Emma (och James)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är det första gången du läser denna blogg?
 Nej jag har läst den någon gång förut
 Nej, jag har följt den ett tag
 Ja

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards