Alla inlägg under oktober 2008

Av Emma - 4 oktober 2008 08:38

Hello igen!

Idag drar jag mig ut ur de djupa norrbäckenskogarna och far tillbaka till Njurunda-land. Men innan jag kommer till slutmålet så ska jag hinna med en trip Till ökända Granloholm...


xoxo, <3

Av Emma - 4 oktober 2008 08:31

Pollux-cupen i dressyr. L:B1, Lajla var domare. Jag och 5 andra ponnyekipage...

Jag tyckte själv att jag gjorde bra ifrån mig... Fast visst, jsg skulle kunna komma på tusen saker jag gjorde dåligt. Men man ska fokusera på det positiva. Så det gick bra! Och det trodde jag också när jag fått mitt protokoll... 63,78 %. Wow! tänkte jag då. Fast mamma slog sönder mitt lyckorus. Det var ju lajla som dömde...

De andra ponnyerna gjorde bra ifrån sig. Enligt mig var Linde och Fiddeli bästa och Elin och Pen sämst. Men nu var det ju inte jag som var domaren... Det var Lajla. Så.

Maria kom först Linde kom näst sist och jag kom sist! Men Lajla dömer nog lite för snällt är jag rädd. Hon har överdoserat poängen med minst 10 % på alla ryttare. Utom möjligen Linde. Fast jag ska inte klaga. Jag vet inget om att vara domare...



Av Emma - 2 oktober 2008 21:36

VG på teknikprovet (Y) 

Fördjupningsbok i matten (Y)

  Det går bra för mig nu för tiden! Skolan bara känns som ett miniproblem, typ som en liten fluga i rymden. Så litet känns det! Jag oroar mej inte ens för tyskan imorrn, även fast jag inte tränat! Jag håller på att bli slö!  

  Hannah och jag var på Birsta idag, det var trevligt. Fast det blev nästan ingen shopping, utan mest fika, som vanligt. Jag och Hannah kan inte gå på stan. Vi går och fikar. Vi shoppar inte, vi sitter på cafeér i timmar. Men det ÄR mysigt vänner det är det. Jag lovar! Fast en annan sak hände också, det som alltid händer när jag och hannah shoppar... Hannah köpte skor, "vinterstövlar" hrmm, kan diskuteras, men fina var dom. 

  På vägen till bussen köpte vi glass, men vi hade inga skedar så jag gick in på en random pizzeria och frågade efter en plastsked. De hade ingen men de hade knivar så vi fick två. Lagomt lodis kände jag mej där i bussen på väg hem från stan, ätandes på en ben and jerry's MED KNIV! lodis 1 och 2,

Hehe, nä nu ska jag läsa lite fysik, eller nåt.


Hejs <3  

Presentation


Jag ska berätta allt som är värt att veta om Emma (och James)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är det första gången du läser denna blogg?
 Nej jag har läst den någon gång förut
 Nej, jag har följt den ett tag
 Ja

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards