Alla inlägg den 18 oktober 2009

Av Emma - 18 oktober 2009 19:37

är jag osynlig? 

är det något jag gör som får mig att tappa färgen och bli genomskinlig eller vad är det frågan om?

Hur ska jag göra för att det inte ska bli så här?


Jag är trött på att folk tar mig för givet. Jag är trött på att det förväntas saker av mig, saker som skulle ha blivit uppskattade om de kommit från någon av mina syskon eller ännu hellre från Jeen eller Leek. Tänk om någon av dem skulle ha fått MVG på sitt matteprov, skulle det inte ha blivit ett himla liv om hur duktiga de var och yada yada. Men vad får jag för mitt MVG... Inget, ett "bra" på sin höjd. Och hjälp, tänk om jag bara skulle få VG på min historia. Då får jag kommentaren "men varför fick du inte MVG?"

Är det ingen som förstår att detta inte är kul. Det är jobbigt och ledsamt att aldrig bli uppskattad för det jag faktiskt lyckas prestera (vilket endå är mycket). Det tar så jävla hårt när jag får lyssna på att min lillasyster är såå himla duktig när hon har lyckats få nästan samma betyg som mig, själv fick jag ett "okej" för samma sak som hon blir lyft till stjärnorna för. Det är så jäkla tröttande!


Och nu ska jag sluta skriva här, jag vill ju inte att någon ska läsa misstolka och sprida att jag är deprimerad!


;*

Av Emma - 18 oktober 2009 16:14

helloue där ute! Hoppas att ni hade en tevlig lördagkväll, det hade minsann jag. Tillsammans med Pontus och Hannah i Hannahs röda party-soffa såg jag på Brüno och en till film, undar om det var I love you Beth Cooper den hette, jag är alltså lite osäker. I  vilket fall var det mycket trevligt, trots att Brüno var allt annat än en barnfilm... Han tog både det ena och det andra, om ni fattar vad jag menar med det... Haha, den var i varje fall, snuskig eller inte, sjukt rolig. Jag skrattade genom hela filmen. Saken var bara den att jag tror att lite av humorn i filmen smittade av sig på oss i soffan. Skämten spårade smått ur.. Och när jag fick kommentaren: "Emma, kan inte du gå upp ett tag, jag och Pontus vill fixa en sak. Ta med dig te när du kommer ner, och du. Koka teet på 4an" kände jag bara vilken otroligt ful humor jag har. Haha, men kul är den.


Vi tjockade i oss både det ena och det anrda och jag har nu testat marabous nya choklad, med typ kola och valnötter. Hah, var den god eller vad! Att den var!! Men stackars Pontus kunde inte ens smaka. :(


Jag somnade i soffan, som vanligt. Jag vet inte vad jag gör riktigt, men jag somnar alltid. Det är lite pinsamt faktiskt. Men vd ska man göra!?


Nu ska ajg fortsätta kolla på Hannah när hon städar sitt rum... Kul...


Jag förstår mig inte på henne. Hon är typ jätteförkyld och har feber, men ändå ska hon tvunget städa sitt rum och sin toalett? What the hell säger jag bara...


Ha en fortsatt trevlig söndag eftermiddag mina läsare! ;*

Presentation


Jag ska berätta allt som är värt att veta om Emma (och James)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är det första gången du läser denna blogg?
 Nej jag har läst den någon gång förut
 Nej, jag har följt den ett tag
 Ja

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards