Direktlänk till inlägg 19 oktober 2008

41 skivor jag önskar jag hade

Av Emma - 19 oktober 2008 21:09

A.F.I – Sing the sorrow
The academy is… - almost Here
Aiden – conviction
Aiden – Nightmare Anatomy
All-American rejects – All-American rejects
All Time low - This is how we do
Angels and airwaves – I-Empire
Avenged Sevenfold – avenged Sevenfold
Blink 182 – Take off your pants and jackets
Blink 182 – Enema of the state
Cute is what we aim for – Rotation
Cute is what we aim for – The same old blood rush with a new touch
Death Cab for Cutie – Narrow Stairs
Elliot Minor – Elliot Minor
Funeral For A friend – Casually dressed and deep in conversation
Green Day – Warning
HIM – And love said no
The Hives – Tyrannosaurus Hives
Hot Hot Heat – Elevator
Jimmy eat world – futures
Kids in Glasshouses – E-pocalypse
The Killers – Hot fuss
The Killers – Sam’s town
Less than Jake – Hello Rockwiew 
Lostprophets  -  Liberation Transmission
Neverstore – Sevenhundred Sundays
NOFX – Wolves in wolves clothing
Phantom Planet – The Guest
Red Hot Chili peppers – Stadium Arcadium
Shout out Louds -  Howl, Howl, Gaff, Gaff
Smashing Pumpkins – Rotten Apples
The Sounds – Dying to say this to you
sugarplum Fairy – young and armed
Sum 41 – Underclass hero
System Of A Down – Hypnotize
Three Days grace – One X
The Used – The Used (darkside)
We the Kings – We the Kings
Yellowcard – Ocean Avenue
You Me At Six – Take off your Colors
30 Seconds to Mars – A Beautiful Lie

 
 
Maddo

Maddo

20 oktober 2008 10:31

Det gäller att argumentera "rätt". Sätt er ner och diskutera vad som är fel, hur ni kan tänka er att det skulle bli bättre och vad ni kan göra för att det ska bli bättre. Det kommer aldrig bli perfekt och kanske blir förändringarna inte gjorda för er, men då har nästa klass kanske fått hjälp genom det? För varje ja krävs ett X antal nederlag. Jag är gammal styrelsemedlem i elevrådet och jag vet att det inte är lätt, men det går. Jag har fått rektorer att lägga pengar på anti-rasistresor och att måla om uppehållsrum - det var lätta saker. Att få dem att inse att klassrumsstandarden var kass och att lärarengagemanget var dåligt tog längre tid. Jag har även lyckats höja betyg pga av argumentation. Lär dig argumentation så kommer du långt är mitt tips. Sist men inte minst: Om inte du tjänar på det så gör någon annan det - se till att "någon annan" är någon du unnar det (i detta fall: inte läraren utan kommande elever)

http://dreammaddo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 13 september 2011 22:47

hur konstigt är det inte att jag, som skrev i den här bloggen mer än en gång om dagen varje dag nästan helt har slutat..? Mycket underligt. Snart ska jag börja med mitt projektarbete till skolan och då kommer jag dock blogga igen! VARJE dag! :D Hur l...

Av Emma - 31 juli 2011 21:46

Jag jobbar och jobbar och jobbar. Hinner nästan inte med något annat, men det är okay. Jag gillar mitt jobb och mina kollegor och jag har bra chefer.  Jag har dock känt en fåning ensam-ångest på kvällarna. Jag tycker inte om att vara själv och jag ty...

Av Emma - 13 juni 2011 20:32

regn är vackert, en anledning att få sitta inne och göra absolut ingenting. Dricka kopp efter kopp med te och lyssna på bra musik eller kanske se en bra film. Idag har varit riktigt regnig. Tyvärr hade jag planerat massor med utomhusaktiviteter för d...

Av Emma - 8 juni 2011 22:49

Skvadern kommer aldrig någonsin mer vara sig likt! Alla härliga treor har nu tagit studenten, det betyder att de aldrig mer kommer vara där när man kommer tilll skolan. Nästa år är det istället vi som är treorna! I vilket fall var studenten... ja vad...

Av Emma - 7 juni 2011 23:00

kommit mig för att boka en tid hos frisören. Jag borde ha gjort detta för länge sedan men jag har, 1. Känt mig snål 2. Inte riktigt haft tid 3. Inte känt mig inspirerad Men nu har jag både tid och råd och inspiration! :D Klockers! Dock ska ja...

Presentation


Jag ska berätta allt som är värt att veta om Emma (och James)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är det första gången du läser denna blogg?
 Nej jag har läst den någon gång förut
 Nej, jag har följt den ett tag
 Ja

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards