Alla inlägg den 31 juli 2008

Av Emma - 31 juli 2008 18:40

Usch* 


Jag har en så extremt stark äckelkänsla av mej själv just nu, så ni anar inte. Men jag har bestämt mej för att jag måste skriva två inlägg varje dag, eller om jag skriver ett som fokuserar på det dåliga så måste jag skriva ett som fokuserar på det bra.  Det tycker jag låter som en bra idé...


Ja, alltså, äcklet hade nästan övermannat mej där jag stog med vatten upp till axlarna.

Jag: Ja, men jag kan väl duscha när jag kommer hem, och tvätta bort allt äckel.

Han: Nej! Du kan inte få bort äckligheten från din kropp och det vet du.

Jag: Men om jag duschar flera gånger då?

Han: Nej det spelar ingen roll hur många gånger du än duschar, du kommer aldrig att bli ren. 

Jag vart skitless och åkte hem och kastade mej in i duschen. Skrubbade kroppen med tvål och sköljde av. Klev ur duschen och sträckte mej efter handduken då jag plötsligt inser att jag fortfarande är äcklig och går in i dushen igen. Upprepar intvålning och avsköljning två gånger och går ut ur duschen igen. Ingen skillnad, så jag tvättar mej ännu en gång innan det börjar svida i skinnet, då går jag ut ur duschen. Jag torkar mej på handduken och sätter mej vid datorn, och nu kliar det i hela kroppen, det kliar och kryper. Det känns som om jag har flugor på hela kroppen som går runt och inte försvinner även om man kliar.


Och jag orkar inte skriva två inlägg, det blir ett inlägg med två delar.


Asså, det finns en bok som ni MÅSTE läsa... eller det är flera om jag tänker efter...

"Snygg" av Joyce Carol Oates, skitbra bok, en av mina favoriter faktiskt. Den handlar om en kille som är osäker på om han är gay eller inte.

"Efter Kraschen tog jag mig samman, bredde ut mina vingar och flög iväg." också av Joyce Carol Oates. Handlar om en tjej som förlorar sin mamma i en krock, själv blir hon bara medecinerad med starka smärtstillande. Hon blir beroende av pillren och allt går bara utåt.


Ja, nu orkar jag seriöst inte skriva mer, jag ska gå och tvätta händerna, sen ska jag packa lite saker tills i helgen.


xoxo  

Presentation


Jag ska berätta allt som är värt att veta om Emma (och James)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är det första gången du läser denna blogg?
 Nej jag har läst den någon gång förut
 Nej, jag har följt den ett tag
 Ja

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards