Alla inlägg under december 2008

Av Emma - 6 december 2008 16:30

Hallå!

Jag har haft en ortoligt skön morgon, eller morgon och morgon, förmiddag är det väl. Jag vaknade sent, klev upp och åt toast. Sen började jag göra planer på en ridtur. Men jag kunde för allt i världen inte komma på vilken tid lektionerna hos Lajla slutade så jag satsade på 13.30

   13.45 var jag nere vid ridhuset och det var perfekt timing, för lektionerna slutade då, men drog över med 5 minuter. Pratade en snabbis med Harriet och så red jag. Lilla ponnyn min var snäll, men lite pigg. Alltså, inte lika fin som vanligt, men vad ska man göra?

   När jag kom hem gjorde jag klart Jackies box och sedan JULPYNTADE jag i stallet. Det märks att nästan hälften av mitt julpynt gick sönder i fjol. Det ser jättetomt ut. Men det ska åtgärdas! (: 

   Hörs något beloved readers (:

Av Emma - 5 december 2008 22:51

Ahh googla den här meningen och spela spelet!


taste of chaos fighting game fuse


You won't be dissapointed!

Den bästa karaktären är wiL Francis eller Bert McCracken, bara ett litet tips (:


Av Emma - 4 december 2008 22:29

Det finns en människa i min "närhet" som går mig något fruktansvärt på nerverna! Det känns som att h*n förföljer mig! eller inte förföljer, men h*n kontaktar min lite nu och då och får mig på allmänt dåligt humör. H*n skickar ideligen störande sms som jag motvilligt svarar på. 

   Idag sa Hannah åt mig att jag borde säga ifrån! Stå upp för mig själv. Och ja, det borde jag verkligen! Det ät inte alls likt mig att göra så här! Jag brukar vanligtvis skrika ut mina åsikter. Om allt och alla, men vad är det för fel nu?

   Kan det vara det att h*n är självdestruktiv och deprimerad och att jag på något sätt tror att h*n kommer ta det hårt om jag säger: "Hej sluta kontakta mig är du snäll, du drar ner mig i depp-träsket igen". 

   Jag kan verkligen inte förmå mig att säga det till homom/henne, jag kan bara inte, jag tycker för synd om honom/henne för det. Helt ärligt!  


Nu ska jag tänka på annat och gå ner till badrummet för att borsta tänderna

   Sov gott allihopa där ute, <3  

Av Emma - 4 december 2008 21:40

Alltså idag förvånade jag mig själv så till den milda grad att jag inte riktigt visste vad jag skulle göra!

   Vi har ju bild i skolan, och då tänker jag Fine, bild är väl kul, jag älksar att rita men det blir skitfult.... Men idag så ritade jag början på en bild som jag själv tycker blev jättefin. Vi ska ilölustrera en text och jag tog texten jag lade upp i förra inlähhet, "Hurt". Det blir skitbra, och när jag väl börjar rita och mäla känner jag hur det bara kliar i fingrarna. Jag ritade ju massor förut. Anledningen till att jag slutade har jag faktiskt inte någon som hellst aning om. Så det blir väl bara till att börja igen. För jag tycker själv att jag är bra på att rita och man blir glad av att göra saker man är bra på!

   Japp nu ska jag räkna småpengarna i min småpengar burk (en ben and jerry's burk som jag lägger alla mina småpengar i) Vi ska se hur mycket småpengar jag samlat ihop på ett par månader (:

  

Hörs sen friends, xoxo

Av Emma - 3 december 2008 21:14

I hurt myself today
to see if I still feel
I focus on the pain
the only thing that's real
the needle tears a hole
the old familiar sting
try to kill it all away
but I remember everything

what have I become?
My sweetest friend
everyone I know
goes away in the end

you could have it all
my empire of dirt
I will let you down
I will make you hurt

Av Emma - 3 december 2008 19:30

Tänk dig att ditt liv ahr ett theme, En låt som "spelas" när det händer saker i ditt liv. En enda låt som kan beskriva ditt hela liv! Har Du en sådan? Jag har funderat på det här sedan jag gick ut i stallet förut idag och fortfarande inte kommit fram till ett svar. Eller jo, jag har en låt som jag alltid "hör" när saker går dåligt eller är jobbiga! "Under the Gun" med The Killers, som för övrigt har släppt en ny skiva! Som jag inte har lyssnat på.

Någon som har hört den och vet om den är bra?

Jaha, annars då. Fall Out Boy kommer med ny skiva snart... Eller så har den redan kommit ut, jag är inte säker. Men den ser jag lite fram emot faktiskt. Fast inte så mycket som jag ser fram emot Green Days nya skiva! Vart fan har den tagit vägen egentligen? No clue... Nä, nu ska jag gå och äta mat, eller inte nu, strax. Mamma har gjort något! Skönt! Jaja, ha en bra kväll...

xoxo<3

Av Emma - 3 december 2008 14:56

Njurunda in my ass!

I Njurunda regande det, och det var nästan en decimeter slask på gatorna! Men när jag kom upp till Norrbäcken så blev jag glatt överraskad! Det snöar, och är mysigt. Dessutom fick ju jag öppna en "lucka" i vår julkalender. Ett Body butter från Body Shop, cranberry lukt! (: HÄRLIGT! Dessutom ska jag rida idag! Gud vad jag har längtat efter mina ponnyer! Jag ska rida ut barbacka och mysa! Och imorrn har vi sovmorgon! SWEET!

Nä friends nu ska jag gå! Ha de bra och tänk på hur lycklig jag är :D


xoxo

Av Emma - 3 december 2008 00:20

Jag borde sova! jag kommer inte orka med mig imorrn och det kommer ingen annan heller, men what the fuck! jag är inte trött! - Så jävla på G att ni inte fattar! 

Nä, nu ska jag måla naglarna (:


xoxo  

Presentation


Jag ska berätta allt som är värt att veta om Emma (och James)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är det första gången du läser denna blogg?
 Nej jag har läst den någon gång förut
 Nej, jag har följt den ett tag
 Ja

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards