Alla inlägg under december 2008

Av Emma - 15 december 2008 15:33

Shit vad kul det skulle va! 

   Hoppkurs på Näset för Maggan, med Amanda och Hannah! ;o kulkulkul.

   Idag hade vi en intressant lektion, syslöjd... Alla tjejer i klassen och Jonte satt i klassrummet och pratade minnen och lektioner, och bara allmännt pratade. Det var trevligt!

   Nu vet jag inte vad jag ska skriva... Är lite ledsen för att jag inte hinner till ridningen, men men. Jag ska nu logga ut från bloggen och göra annat, ett tag. I'll be back!


xoxo 

Av Emma - 14 december 2008 22:58

Jävla cpdamp! 

   Jag är ARG! för er som inte vet! Du kan ju bara ta dina jävla ord och göra något äckligt med dem! Jag vill i alla fall inte höra fler av dem! Så det så! Fuck off nu ska jag sova!  

Av Emma - 14 december 2008 20:23

Åh, jag är upprörd! 


   Om du läser det här kommer du veta att det är dig jag menar!

   Jag har varit där du är, känt delar av vad du känner. Jag vet hur det är! Du är inte ensam, du är inte dålig, du är alldeles underbar! Som du är!  

   Jag måste blinka och fundera om det jag hört verkligen är sant! Det låter alldeles för hemskt! Stackars vän! Att bära allt det där själv! Inte undra på att du inte riktigt orkar.  

Av Emma - 13 december 2008 18:36

Nu känner jag mig som en total hästnörd. 

   Jag åkte först med Hannah till hennes häst uppe i Baggböle, sen for vi direkt därifrån till Nolby och Njurunda ryttareförening.  Vi kom dit och jäklar va lost vi var. Varken jag eller Hannah brukar vara där. Men vi gick in i klubbstugan och frågade. Vi fick med oss två termosar och en vägbeskrivning. Tänk vad vi måste vara söta eftersom de gav oss termosarna... 

   Ute i ridhuset var det KALLT! Kan inte snälla någon sponsra dem så att de kan bygga ett riktigt ridhus, tänk alla stackars föräldrar som måste sitta där och frysa. Hade ridhuset varit varmt hade det inte varit lika synd om dem...

   Jaja, nu ska jag gå ner och ta mig en kopp glögg. Med vaniljsmak... 

   Ha det bra :*  

Av Emma - 12 december 2008 18:27

Shuuue (: eller nä, Hej är mer mig! Alltså... HEJ!


Igår kväll hade jag väldigt trevligt. Det var nämligen Nobelfest. Mysigt är inte rätt ord, men trevligt däremot, säger precis allt det var. Fast maten hade kunnat vara bättre, men vad gör det om hundra år? 

   Jag hade Mammas jättefina turkosa lila skimmrande balklänning på mig och lockar i håret! Jävligt snygg var jag! Hannah Bella och Amanda var snygga de med. Alla andra också för den delen. Eller så gott som alla i alla fall. Styligen på spaze tog en himla tid. Men fin kände man sig efteråt! Riktigt vacker! Nog pratat om mina snygghetskänslor. 

   Det delades ju som ni kanske visste ut Nobelpris. Hah, jag vann Matematikpriset. Jag och Stina Nilsson delade på det. Och idag fick jag veta att de jämfört våra prov-resultat ända tillbaka till sexan för att avgöra vem som skulle vinna, men de kunde inte avgöra, resultaten var nästan identiska. Lite komiskt. Så då fick de helt enkelt dela ut två! 

   Efter middagen som blev väldigt dryg så speedades saker och ting upp. Dans och cigarr-rökning. Som ledde till äcklig smak i munnen och ömma fötter. Men inte brydde jag mig, varför skulle jag? När sista dansen började kände vi att, Nä, nu vill vi hem. Och klockan började endå närma sig halv tolv slaget så vi gick ut, eller snarare haltade. Fuck vad ont jag hade. Vi åkte raka vägen hem till Hannah's hus. Glögg och mackor, mysig pratstund och för lite sömn.

   Vaknade imorse med sprängande huvudvärk, tänkte att "fan nu dör jag" men så var inte fallet, jag överlevde, men troligen bara på grund av de två tabletterna jag fick och koppen kaffe jag drack. Sedan kära läsare. bar det av till skolan...

   Redovisning... Vi hade inte tränat en enda gång och alla fyra var så jävla trötta, men det gick faktiskt skitbra. Bengts kommenta: "Jag har jobbat 38 år som lärare, och er redovisning var nog den bästa jag har sett!" Vi dog, nästan. Sen drygade dagen påoch jag ska inte gå in på detaljer. Utan nu ska ni få se hur jag och mina närmaste vänner såg ut på nobel.

xoxo  vi var snygga ju! 


ha det!  

Av Emma - 9 december 2008 22:25

;)

Av Emma - 9 december 2008 22:21

Jag har lyssnat på Green Day's skiva American Idiot sedan den kom ut, 2004 och den är lika bra än. 5 jävla år senare! Det kallar jag KVALITÈMUSIK!

Presentation


Jag ska berätta allt som är värt att veta om Emma (och James)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är det första gången du läser denna blogg?
 Nej jag har läst den någon gång förut
 Nej, jag har följt den ett tag
 Ja

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards