Alla inlägg den 7 januari 2009

Av Emma - 7 januari 2009 17:05

haha klantig! Jag tog fel på tiden så att maten som skulle ha varit klart klockan halv sex var klar halv fem! ;o

   Men men nu har jag ätit och ska strax gå ut och mysa med min ponny innan vi åker iväg till Matfors och Näset för att träna! Det ska bli kul, men jag har sån träningsverk i magen (fortfarande ;) ) så vi får se, jag satsar på att inte fara av i alla fall...

   xoxo

Av Emma - 7 januari 2009 14:52

Det är ju så att man blir mörkrädd. Idag så "övade" vi inför ett nationellt prov, i engelska. Och vår lärare informerade oss om att det bara är ubgefär en och en halv månad kvar tills de nationella proven i Engelska börjar. Hjälp säger jag bara. Tänk om det går skitdåligt, eller tänk om jag inte hinner klart på den tiden som är utsatt! Det är lite läskigt allt sånt här. Men gymnaiseval och nationella prov och sådant. Jag brukar inte oroa mig, men nu kan jag nästan inte låta bli. (observera nästan)
   Jag lämnade in min recension till min svenskalärare idag med reaktionen: Lärare: Jaha skrev du den på lovet?
Jag: Ja det gjorde jag i början.
lärare: Men det skulle man inte. Man skulle skriva den på skolan.
Jag: Öh, jaha sak samma?
Lärare: Och är du säker på att du verkligen ska lämna in den? Ni vet vad jag har sagt. Man ska alltid låta en text ligga ett par dagar innan man lämnar in den.
Jag: Ja men jag skrev den ju i början av lovet ju.
Lärare: Ja, så du ska löämna in den endå?
Jag: Ja.

och så fick hon den. Ibland undrar man ju vad som är fel. Om jag nu ville skriva den här recensionen på min fritid så är väl det inte en negativ sak? Det är väl positivt? Eller ska man inte uppmuntras att göra om man vill?

   Jävla skola!

Presentation


Jag ska berätta allt som är värt att veta om Emma (och James)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är det första gången du läser denna blogg?
 Nej jag har läst den någon gång förut
 Nej, jag har följt den ett tag
 Ja

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards