Alla inlägg den 11 november 2009

Av Emma - 11 november 2009 22:30

Orkeslös, men utan att säga det

Hur är det meningen att jag se vad som händer

när du bara lämnar mig utanför

Vi brukade vara så nära, vi brukade prata om allt

Men blockaden som nu skiljer oss åt har förändrat saker och ting

Jag vill ju ha dig nära

Och jag vill att du ska vilja ha mig med

Låt mig inte falla bort jag klarar mig inte utan dig


Hej alla där ute bakom datorskärmarna! Jag hoppas att ni har haft det bra sedan ni senast läste ett blogginlägg jag skrivit. Själv har jag haft det både underbart oh hemskt, som alltid i mitt liv. Jag har inlett november som en positiv månad, det kanske ni vet om, därför tänker jag inte dela med mig av de hemska händelserna. Ni ska däremot få höra några underbara:

     Vi har ett ESV projekt på skolan som jag tycker är värt att nämna. Vi spelar just nu en låt som vi (mestadels Toivo skrivit) och som jag tycker är riktigt bra! Det är så kul att spela instrument som en grupp. Det är dessutom något helt nytt för mig. Det närmaste jag varit musikskapande innan detta är min mobils musik-skapar-program. Ofattbart roligt är detta och jag uppskattar det verkligen.

     En annan sak som är otroligt är mina närmaste vänner. Ni är värda allt fint jag kan någonsin tänka på. Jag uppskattar kvällar som den då vi var hos Amanda och bara låg i hennes säng och höll om varandra och pratade. Vi pratade om saker som man kanske inte vill öppna sig för att dela med vem som helst. Saker som kanske är pinsamma eller bara väldigt privata. Vilket dera är det ofantligt underbart att ha några som er! Alla människor borde ha vänner av det slag jag har, då skulle världen vara en bättre plats.

     Den tredje och sista underbara saken ni ska få ta del av idag har men min älskade lilla fuxiga ponny Jackie att göra. Som ni kanske märkt har hon varit skadad en längre tid och inte fått träna elelr gå i ridhus/paddock. Idag red vi i ridhus för första gången på 6 veckor och vi skuttade till och med över några små hinder. det var så underbart att äntligen få rida henne som jag brukar göra. Så skönt att känna hennes ben röra sig helt och rätt under mig. Det är en sådan känsla när man rider och allting klickar. Så var det för mig och Jackie idag. Hon skötte sig fint. Eller fint räcker inte. Hon skötte sig utomordentligt!


Nu ska ajg dricka upp mitt supergoda te och sedan sksa jag skriva i min "bra-bok". Jag berättar mer om den en annan dag! Sov så gott alla som läser! :*

Presentation


Jag ska berätta allt som är värt att veta om Emma (och James)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är det första gången du läser denna blogg?
 Nej jag har läst den någon gång förut
 Nej, jag har följt den ett tag
 Ja

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards